PARKIMI ME PAGESË NUK ËSHTË ZGJIDHJA, POR PROBLEMI! Mapo, 07. 08. 2018
Ishte një
shkrim i autores së pavarur Laura Laker, në gazetën 2 shekullore britanike,
‘The Guardian’, që konsolidoi te unë idenë se kryebashkiaku Veliaj nuk do të mjaftohej
me propogandën lokale për të prezantuar mrekullinë urbane që po vinte në Tiranë
si pasojë e administrimit të tij. Koha e vërtetoi këtë ide, sepse daljet e
përditshme në Tv-të shqiptare për të reklamuar punët e tij publike nuk mund ti
mjaftonin yllit të propogandës rilindase. Është në thelbin e internacionalistëve
majtist, vecanërisht të vendeve të varfëra dhe të vogla si Shqipëria, të
vetshkëputen nga “popullsia injorante, e prapambetur dhe konservatore” e vendit të tyre dhe ti bashkëngjiten
intelektualisht elitës majtiste globale. Mund të marrim në vëzhgim të gjithë majtistët
e botës dhe do arrijmë në përfundimin se, ata nuk ngopen dot me aspiratat
minimaliste e mediokre të popullit të tyre, bile ju duket jologjike ti konsiderojnë
interesat e shprehura prej tij.
‘Besojini
shumicës së heshtur’ ishte titulli i këtij shkrimi të znj. Laker, që sigurisht
e kishte shkëputur nga fjalimet e kryebashkiakut të ndërkombëtarizuar Veliaj. Pra,
lëreni cfarë thonë qytetarët gërrnjarë që flasin, e drejta qëndron me qytetarët
që nuk flasin por që mendojnë njësoj si kryebashkiaku, përderisa është vet
kryebashkiaku që vendos cfarë mendojnë këta. Teknikë manipulimi që do ta kishte
zili edhe diktatori Hoxha, nëse do ishte gjallë. Socializmi i tij monist, i
detyronte njerëzit të shpreheshin ashtu si “duhet”, kurse socializmi demokratik
i Veliajt arrin ti lexoj në mendje ata që heshtin. Ishte kështu për ‘këndin e
lodrave’ te Parku i Liqenit, për stadiumin me kullë te Stadiumi Kombëtar ‘Qemal
Stafa’, për këmbësoren publike pa publik te ‘Sheshi Skënderbej’; dhe është edhe
për projektin e fundit të kryebashkiakut Veliaj, sipas të cilit pagesa për
parkimin në rrugët kryesore në Tiranë do të përmirësojë dimensionin urban të qytetit.
Në të
kundërt, parkimi me pagesë në rrugët kryesore është një projekt që do ta dëmtoj
më tej gjëndjen katastrofike urbane në të cilën është bllokuar dhe mbahet i
shantazhuar kryeqyteti. Dy janë gjëndjet fizike të një automjeti: ai është ose
në gjendje statike, pra i parkuar; ose në gjendje dinamike, pra në lëvizje. Nëse
një automjeti i vështirësohet parkimi, sikurse është rezultati logjik i kësaj
mase administrative që kërkon pagesë për parkim, atherë ky automjet do mbetet
në lëvizje. Është e kuptueshme dhe racionale, sikurse vet qënia njerëzore, që
drejtuesit e mjetit do të tentojnë të ulin sa më shumë kostot e parkimit të
automjetit të tyre, duke kërkuar vendparkime me kosto më të ulët. Mbajtja e
automjeteve për një kohë më të gjatë në lëvizje, prodhon më shumë ndotje të
ajrit, akustike dhe vizive për qytetin. Dhe vështirë të gjendet një qytetar,
përvec z. Veliaj apo ndonjë prej dishepujve të tij, që thotë se ndotja e
trefishtë është në të mirë të qytetit.
Nëpërmjet
konseguencës parësore të tij, atë të vështirësimit të parkimit, ky projekt prodhon
edhe një dëm të madh për blloqet e banimit. Nëse e vëzhgojmë me kujdes Tiranën
urbane, dëmi më i madh i është bërë hapsirave të brendshme të njësive të
banimit. Nëpërmjet lejeve të ndërtimit të dhëna në mënyrë të fragmentarizuar
dhe pa projektim urban që paraprin zhvillimin, blloqet urbane mbeten në raporte
shumë negative midis hapsirave të hapura dhe të gjelbërta dhe sipërfaqeve të
ndërtuara. Lejimi i ndërtesave të reja pa parkim nëntokësor e ka thelluar me
tej këtë disbalancë, dhe projekti i parkimit me pagesë do ta rrënoj më tepër.
Është e kuptueshme dhe racionale që drejtuesit e mjeteve, për të ulur kostot e
parkimit, do i parkojnë mjetet e tyre në brendësi të bllokut të banimit. Cka në
asnjë rast nuk mund të jetë një gjë e mirë për bllokun e banimit apo për
qytetin, pavarësisht se cfarë deklaron z. Veliaj apo ndonjë prej dishepujve të
tij.
Parkimi
me pagesë dëmton edhe ekonomitë familjare të qytetarëve të Tiranës. Sigurisht
nuk dëmton të pasurit, të cilët mund ta përballojnë me lehtësi këtë kosto
shtesë dhe për më tepër do ju lehtësohet gjetja e vendparkimeve. Porse dëmton xhepin
e familjeve të mesme, të cilat e kanë ndërtuar gjithë aktivitetin ditor
nëpërmjet kësaj skeme të lëvizjes, përderisa rrit për ta koston e përdorimit të
një automjeti. Po kaq dëmtohen edhe të varfërit, të cilëve do ju duhet të ndajnë
me një pjesë të shtresës së mesme atë palo transport publik që ekziston, dhe që
propocionalisht do të rrisi cmimet. Por të mos shqetësohemi, sepse z. Veliaj do
ketë më shumë para të marra nga xhepat e qytetarëve (2,7 milion euro për
2017), dhe kështu mund të fitojë edhe ca
dekorata të tjera ndërkombëtare. Të cilat, vërtet nuk mund ta përmirësojnë
gjëndjen urbane të Tiranës, por mund ti mbushin mëndjen një pjese prej nesh, që
“e ardhmja urbane e Tiranës është e ndritur”!
Comments
Post a Comment