RAPORTI MORAL MIDIS “SHPELLARËVE” DHE SHOQËRISË! Mapo, 23. 11. 2018
Në mënyrë evidente partitë shqiptare kanë injoruar interesat
që përplasen në konfliktin te Astiri dhe po e fokusojnë diskursin te projektimi
i interesave të tyre mbi këtë konflikt. Eksponentët e opozitës po e mediatojnë
si të ishte një kontraditë e një grupi pronarësh të ligjshëm me qeverinë e korruptuar,
dhe si zgjidhje shteruese propozojnë rrëzimin e qeverisë. Kurse për eksponentët
e mazhorancës e vetmja zgjidhje qëndron te dorëzimi i protestuesve te
‘xhymertllëku’ i qeverive socialiste. Ndërkohë, më “xhymerti” prej tyre,
kryebashkiaku i Tiranës, mendon se konflikti vjen sepse, protestuesit janë disa
shpellar që duan të pengojnë modernizimin e qytetit. Sidoqoftë, asnjëra palë
nuk na propozon zgjidhjen politike, realisht të vetme, për adresimin e këtij
konflikti urban, që do të përsëritet edhe në të ardhmen. Ajo që na mbetet ne të
tjerëve, për ta kuptuar situatën, është të bëjmë një kornizë morale të dinamikës
së marrdhënies “shpellar” – shoqëri.
Megjithëse konflikti shfaqet sot, rrënjët e tij
duhet ti kërkojmë në kohën kur rrëzimi i sistemit diktatorial, konseguoji
prishjen e shumë balancave që ai regjim kishte shpallur dhe mbante me dhunë
shtetërore. Në shërbim të strukturës së kontrollit dhe dhunës ndaj shtetasve,
regjimi kishte projektuar dhe ndërtuar një shpërndarje të balancuar të
popullsisë nëpër territorin kombëtar, ku trinomi punësim-banim-shërbime ishte
vendosur si themel konstruktiv. Trinom, i cili u shkatërrua nga mbyllja e shumë
aktiviteve ekonomike që punësonin apo ofronin shërbime publike dhe largimi i
arsimtarëve e mjekëve nga ku këta ishin shtrënguar të punonin. Kështu banorët e
zonave periferike, të papunë, në mungesë arsimimi dhe kujdesi shëndetsor, imigruan
ndër të tjera edhe në këto hapsira suburbane ku gjenden sot. Veprimi i tyre nuk
ishte ligjor, por ishte shumë i moralshëm, sikurse ishte edhe pranimi i këtij
fenomeni nga shoqëria shqiptare.
Nuk dua të zgjatem me, sesi reagoi shteti në atë
kohë, por ajo që dua të evidentoj është fakti se epiteti ‘shpellar’ nuk është
origjinale e kryebashkiakut të sotëm. Ai e ka huazuar nga kapiteni i tij, Kryeministri
i sotëm, kur ky ishte kryebashkiak i Tiranës dhe kishte në dorë pajisjen me
leje ndërtimi në një pjesë të madhe të atij territori. Ajo që duhet kuptuar nga
kjo, është fakti se ndërtimet paleje për të cilat po flasim nuk vijnë si
rezultat i ndonjë patologjie apo epidemije e “shpellarëve” për të shkelur
ligjet, por si një paaftësi e shtetit për të paraprirë me planifikim zhvillimet
ndërtimore të së ardhmes. Fakti është se për tu pajisur me një leje ndërtimi
nga kryebashkiaku i athershëm Rama duheshin 385 ditë, sikurse na dëshmon Banka
Botërore. Dhe në këtë kuptim, qasja antiligjore e “shpellarëve” mbetet e
moralshme, sikurse duhet të jetë edhe e shoqërisë shqiptare, që në fund të
fundit mban fajin e zgjedhjes së kryebashkiakëve të këtillë.
Ka edhe një dinamikë tjetër, në lidhje me këtë
cështje, për të cilën shoqëria shqiptare duhet të shfaqi moral të lartë. Që në
fakt, më shumë sesa me moralin ka lidhje me Kushtetutën. Ajo që duhet të
kuptojmë është fakti se vetëm dy gjëra na bëjnë bashkë dhe na konvertojnë nga tre
milion individë në një shoqëri. Ato janë ‘kontrata gjuhësore’, me të cilën komunikojmë
si të njëjtë mes vetes dhe të ndryshëm nga të tjerët; dhe ‘kontrata sociale’ me
të cilën dakortësojmë të gjithë, dhe e respektojmë me kushtin e vetëm që të
trajtohemi si të barabartë përpara saj. Prandaj, shoqëria shqiptare duhet të
refuzoj me forcë antikushtetutshmërinë e qasjes së kësaj kaste politike, ku
qytetarët janë të barabartë, por disa qytetarë që arritën ta legalizojnë
shkeljen e tyre janë më të barabartë se të tjerët. Medemek, ata që e legalizuan
të dëmshpërblehen, kurse ata që nuk mundën të largohen me dhunë, megjithëse shkelja
ligjore e tyre është i njëjtë nga të gjithë.
Janë këto kuptime për
të cilat shoqëria shqiptare duhet të kuptojë, dhe mbi këtë kuptim të reagojë
ndaj këtij konflikti të tejzgjatur prej mësë paku dy dekadash. Vërtet të
ardhurit nga zona të tjera të Atdheut shkelën ligjin kur ndërtuan banesat e
tyre, porse të tilla ishin arsyet që i detyruan ata të linin trojet e të
parëve, historinë, kulturën dhe ekonominë që kishin krijuar prej shekujsh. Ata shkelën
ligjin për gjënë më sublime për një prind: jetën, shëndetin dhe të ardhmen e
fëmijëve. Dhe kjo është një qasje shumë e moralshme, sikurse duhet të jetë edhe
ajo në lidhje me kërkesën e tyre për masën e dëmshpërblimit nga shkatërimi i
banesave. Shoqëria duhet të kontribuojë ekonomikisht në zgjidhjen e hallit të
këtyre njerëzve, porse edhe këta njerëz duhet të kënaqen me dëmshpërblim me
sipërfaqe banimi në raport me numrin e pjestarëve të familjes, dhe jo të
kërkojnë që populli më i varfër i Europës të paguaj luksin e sipërfaqeve të panevojshme
për ta.
Comments
Post a Comment